Wie zijn wij.

Stichting Vrienden van de Adventskerk telt momenteel 6 enthousiaste bestuursleden, allen inwoners van Alphen aan den Rijn of directe omgeving. Hun gezamenlijke doel: het behoud van deze prachtige monumentale kerk in het centrum van Alphen aan den Rijn.

​

Zij hebben de handen ineengeslagen om met behulp van de Alphense samenleving én alle ondernemers van

Alphen aan den Rijn de Adventskerk met orgel en interieur financieel te ondersteunen. En dat doen zij door het organiseren van concerten en andere evenementen, vrienden te maken via het vriendenprogramma en sponsoren te werven.

​

De heer D. Dirkzwager is de voorzitter van de Stichting, terwijl de heer N. Oosterom de rol van penningmeester vervult. Mevrouw S. Tjepkema, mevrouw M. Jacobs en de heer R. de Winter zijn de overige bestuursleden. Marketing en communicatie worden verzorgd door mevrouw M. Lilipaly – Westdijk.

​

Uiteraard is de inzet van vrijwilligers onmisbaar voor het behoud van de kerk.

Onze stichting beschikt over een culturele ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling), waardoor zowel particulieren als bedrijven hun giften kunnen aftrekken.

Het bestuur.
Dirk Dirkzwager_edited.jpg