Bouw je eigen orgel en volg een masterclass in de Adventskerk tijdens de herfstvakantie

Alphen aan den Rijn 8 oktober 2024 - Ben je klaar voor een onvergetelijke dag vol muziek en plezier? Kom dan op zaterdag 26 oktober naar de Adventskerk in Alphen aan den Rijn en ontdek het magische Doe-orgel van Orgelkids! Deze unieke en gratis workshop is speciaal voor kinderen uit groep 5 t/m 8 en biedt een geweldige kans om te leren hoe een echt orgel werkt – en om het zelf in elkaar te zetten!

Maar dat is niet alles! Voor tieners die orgel of piano spelen, organiseert Stichting Vrienden van de Adventskerk in samenwerking met StayTuned ook op dezelfde dag een bijzondere masterclass. In deze masterclass ontdek je o.a. het unieke Steinmeyer-orgel van de Adventskerk, gebouwd in 1922. Dit romantische orgel heeft nog steeds de authentieke klank van meer dan honderd jaar geleden, terwijl veel orgels uit die tijd inmiddels zijn aangepast of verdwenen.

Onder leiding van de vaste organist van de Adventskerk, Simon Stelling, krijg je als tiener de kans om je orgelspel naar een hoger niveau te tillen en kennis te maken met dit bijzondere instrument.

Praktische informatie voor kinderen (Doe-orgel workshop):

- Datum: zaterdag 26 oktober 2024

- Tijdslot: 10:00 uur, 12:00 uur of 14:00 uur*

*Let op: de groepsgrootte is beperkt tot 15 personen per tijdslot. De gratis workshop duurt ongeveer een uur. Wees er snel bij, want Vol = Vol!

Aanmelden kan vóór 26 oktober. Stuur een e-mail met je naam, leeftijd en gewenste tijdslot naar info@vriendenvandeadventskerk.info

Praktische informatie voor tieners (Masterclass StayTuned):

- Datum: zaterdag 26 oktober 2024

- Tijdstip: 10:00-17:00 uur

- Kosten masterclass € 55 inclusief lunch

Aanmelden voor de masterclass kan door een e-mail te sturen naar info@staytuned.nu. Voor meer informatie: https://staytunednu.weebly.com/programma.html