Gratis Familieconcert tijdens Open Monumentendag in Adventskerk

Alphen aan den Rijn 2 september 2024 - Op zaterdag 14 september wordt de Adventskerk in Alphen aan den Rijn het decor van een bijzondere muzikale familievoorstelling ter afsluiting van de Open Monumentendag. Speciaal voor gezinnen met jonge kinderen wordt een gratis toegankelijk concert georganiseerd door Stichting Vrienden van de Adventskerk, waarbij jong en oud op een speelse manier kennis kunnen maken met de prachtige muziek van Beethoven.

Beethoven, aangenaam kennis te maken

Wie was Beethoven ook alweer? Dat hij een beroemde componist was, weet bijna iedereen. Maar welke muziek heeft hij eigenlijk gecomponeerd? Deze vragen worden beantwoord tijdens de voorstelling, waarin de Alphense stadsorganist Simon Stelling en de theatermakers Aubrey Snell en Theo de With op een ludieke manier het verhaal van Beethoven vertellen. Bekende muziekstukken zoals de iconische vijfde symfonie "Tatata taaaa!!!" en de klassiekers "Für Elise" en "Alle Menschen werden Brüder" komen aan bod.

Deze familievoorstelling biedt een laagdrempelige manier om klassieke muziek te ontdekken en is daarmee een perfecte gelegenheid om kinderen al op jonge leeftijd te laten kennismaken met deze muzikale kunstvorm. Bovendien vindt het concert plaats in het indrukwekkende kerkgebouw van de Adventskerk, waar het imposante Steinmeyer-orgel een centrale rol speelt.

Praktische informatie:

• Datum: Zaterdag 14 september

• Tijd: 16:00 uur

• Locatie: Adventskerk, Alphen aan den Rijn

• Toegang: Gratis (vrijwillige bijdrage na afloop welkom)

• Duur: 45 minuten

• Leeftijd: Vanaf 4 jaar

“Wij zijn erg verheugd deze voorstelling op te voeren in de kerk. Het is mede mogelijk gemaakt door Gemeente Alphen aan den Rijn en steun van Kroes & Partners.”

Naast het familieconcert is de Adventskerk vanaf 10.00 uur geopend voor het publiek in het kader van Open Monumentendag en Nationale Orgeldag. Bezoekers kunnen het Steinmeyer-orgel bezichtigen, uitleg krijgen en zelfs een poging wagen om dit prachtige instrument zelf te bespelen.

Foto:

Beethoven (v.l.n.r, Simon Stelling, Aubrey Snell, Theo de With)

(Eigen foto)