Orgel wordt Jukebox in de Adventskerk op 5 oktober

Alphen aan den Rijn 27 september 2024 - Op zaterdag 5 oktober transformeert het monumentale Steinmeyer-orgel in de Adventskerk voor één middag in een unieke ‘Orgel Jukebox’! Stadsorganist Simon Stelling verzorgt op het 100 jaar oude Steinmeyer-orgel een uniek concert, waarbij hij vooraf ingestuurde verzoeknummers van het publiek speelt.

Sinds 1975 bespeelt Simon Stelling met toewijding het indrukwekkende Steinmeyer-orgel van de Adventskerk in Alphen aan den Rijn. Zijn jarenlange inzet voor de muziek en de stad werd in 2013 bekroond met zijn benoeming tot stadsorganist van Alphen aan den Rijn. Tijdens dit concert speelt hij verzoeknummers die vooraf door het publiek zijn ingestuurd, en toont hij wederom zijn meesterlijke beheersing van dit historische instrument.

“Dit is een zeldzame kans, want nergens in Nederland krijgt een orgel de rol als een jukebox,” zegt de Stichting die het concert organiseert.

Het belooft een verrassende muzikale reis te worden met klassiekers zoals Arrival of the Queen of Sheba van Händel, Morgenstimmung van Grieg, en zelfs The Phantom of the Opera van Andrew Lloyd Webber. Ook moderne stukken zoals Time van Hans Zimmer en het prachtige Gabriel’s Oboe van Ennio Morricone komen voorbij. Het concert duurt 60 minuten en de toegang is helemaal gratis.

Mis deze unieke kans niet om het historische Steinmeyer-orgel op een ongebruikelijke manier te beleven.

Praktische informatie:

·       Datum: Zaterdag 5 oktober

·       Tijd: 16:00 uur

·       Locatie: Adventskerk, Alphen aan den Rijn

·       Toegang: Gratis (vrijwillige bijdrage na afloop welkom)

·       Duur: 60 minuten